Jazz in het museum - voorjaar 2022

02 maart 2022
Dit voorjaar komt het Purmerends Museum terug met de muzikale serie Jazz in het Museum. Gastheer Ruben Sloote, jazzliefhebber en organisator van muziekevenementen, nodigde weer verschillende musici uit om in het museum op te treden. De concerten zijn op zondag en duren ongeveer een uur.
20 MAART - NICO VAN ZADEL MET JAZZ#TAG
Jazz#Tag is een Noord-Hollandse fusionband die een sterke binding heeft met Purmerend. Twee van de vier leden van dit dynamische kwartet geven hier ook muziekles. In hun muziek komen elementen
uit de jazz, latin, funk en soms ook rock samen. De muziek van Jazz#Tag kenmerkt zich door interessante thema's waar de musici naar hartenlust overheen soleren, van stevige up-tempo nummers tot meer ingehouden, lyrische composities. Het repertoire bestaat uit eigen werk, maar ook uit stukken van o.a. Joshua Redman, Yellow Jackets, Tanya Maria, Christian McBride en Roy Hargrove. Jazz#Tag bestaat uit saxofonist Remmert Tromp, toetsenist Nico van Zadel, basgitarist Joop Sodenkamp en Louis Carlebur op drums.

24 APRIL - ALGO & THE SOUNDMACHINE
Algo & The Soundmachine is een band met zeer getalenteerde muzikanten, waaronder leadzangeres Algo Ellensburg. In 1997 was Algo deelneemster aan de Henny Huisman Soundmixshow. In deze live-show vertolkte zij met succes haar grootste idool Toni Braxton met het nummer Unbreak my heart. Hierdoor gingen er veel deuren voor haar open. Zo deelde zij in de afgelopen jaren het podium met bekende artiesten als Gordon, Gerard Joling, Trafassi en Timeless. De muziek van Algo en haar band beweegt zich van latin, rock en funk tot danceclassics.

22 MEI - PEU DE FEU
De formatie Peu de Feu speelt een breed repertoire met een dikke knipoog naar de Swing, Jazz, Hot Club de France, maar ook naar popliedjes. Door de vertaling naar Nederlandse teksten proberen ze aan elk nummer een geheel eigen geluid mee te geven.
De bezetting van Peu de Feu bestaat uit zangeres Maaike Lans, Bob van Houten op sologitaar,
Rob Sepp op ritmegitaar en Eelke van der Hak op contrabas.
Peu de Feu speelt elke laatste vrijdag van de maand bij proeflokaal Bakker in Purmerend met een speciale gast.

26 JUNI - EDDIE TAYLOR MET PICCADILLIA JAZZ
Eddie Taylor is bekend geworden als finalist van The Voice Senior in 2019. Hij werd geboren in Guyana en is al sinds zijn zestiende levensjaar professioneel zanger.
Hij deed het voorprogramma van diverse acts als The Mighty Sparrow, Sam & Dave, Ben E. King, King Floyd, James Brown, The Trammps, The Three Degrees, en Tavares. Ook was hij als zanger te horen in films als The Lion King I en II en FernGully. In 1992 deed hij met Fantasyx mee aan het Nationale Songfestival. Hij werkte met veel bekende Nederlandse artiesten samen en vormde verschillende bands. Zijn muziekstijl gaat van Lou Rawls en Otis Redding tot Luther Vandross, van oude Soul tot hedendaagse R&B.

Aanvang concerten 14.30 uur, inloop vanaf 14.00 uur Entree € 12,50 per persoon, inclusief consumptie. Locatie Purmerends Museum, Kaasmarkt 20, Purmerend Aanmelden verplicht via info@purmerendsmuseum.nl o.v.v. de datum van het concert. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.