Voorzitterswisseling Purmerends Museum

21 september 2023
Per 1 oktober treedt Jeroen Adolfs aan als nieuwe voorzitter van de Stichting Purmerends Museum. Hij volgt daarmee Rina van Rooij op die deze functie acht jaar bekleedde.

Na een lange en intensieve periode als voorzitter van het Purmerends Museum draagt Rina van Rooij per 1 oktober het voorzitterschap over aan Jeroen Adolfs. Tijdens haar termijn heeft ze veel bijgedragen aan de stabiliteit en toekomstgerichtheid van het museum. De entree en de aardewerkzaal werden verbouwd, er kwam een aparte VVV|Museumwinkel in de Peperstraat, een directeur en de herinrichting van de tweede etage werd opgestart en afgerond. Het museum is haar zeer dankbaar voor haar enorme inzet.
Rina van Rooij: "Alhoewel loslaten niet mijn sterkste punt is, is dit absoluut een moment dat ik dat wel met veel vertrouwen kan doen en kan terugkijken op een hele fijne periode waarin veel is bereikt, maar ook nog genoeg is te doen."
We zijn heel blij dat Jeroen Adolfs deze rol op zich wil nemen. Jeroen is geen onbekende in Purmerend en beschikt over een groot netwerk en jarenlange ervaring.
Jeroen: "Na de officiële opening van de vernieuwde vaste opstelling eind september mag ik het stokje overnemen van Rina van Rooij die dit ruim acht jaar met heel veel toewijding heeft gedaan. Het museum is voor mij niet nieuw. In 2006 was ik al eens de penningmeester. Deze functie moest ik later neerleggen omdat ik toen toetrad tot de Gemeenteraad van Purmerend. Trots ben ik dat ik nu, samen met alle andere vrijwilligers en met het team, het Purmerends Museum 2.0 op de kaart mag gaan zetten."