Bertina van Leen in augustus te zien bij de VVV | Museumwinkel

07 augustus 2023
Sinds augustus 2020 staat elke maand het werk van een kunstenaar van het Kunstcollectief Purmerend centraal in de etalage van de VVV | Museumwinkel aan de Peperstraat 35. Van 7 augustus - 4 september 2023 zijn de gevarieerde schilderijen van Bertina van Leen te bewonderen.
Het werk van Van Leen is veelzijdig en divers. De natuur en het landschap op verschillende momenten van de dag zijn een enorme inspiratiebron. Maar ook huis-, tuin- en keukenonderwerpen zoals een rode 2CV of een heideschaap zijn heerlijk om te schilderen. Maar haar grootste fascinatie ligt bij de kust: de grens van land en water. Of dat nou in Normandië, Denemarken of Katwijk is, dat maakt niet uit.
Daarnaast experimenteert zijn met verschillende materialen en technieken. Naast acrylverf werkt zij de laatste jaren ook met aquarel en pen en laat daarbij haar fantasie de vrije loop en ontstaan er grappige dingen.

Na een opleiding als docent handvaardigheid was Van Leen jarenlang lid van de fameuze Amsterdamse Vereniging De Zondagsschilders, een werkplaats onder leiding van gerenommeerde kunstenaars zoals bijvoorbeeld Maarten Krabbe en haar eigen leermeester Jan Nijland.
Een geweldige leerschool waar alle technieken aan de orde kwamen zoals bijvoorbeeld modeltekenen, stilleven, etsen.

Het werk dat bij de VVV te zien is, geeft een indruk van de veelzijdigheid van het werk van Bertina van Leen. In de VVV-winkel is meer informatie over de kunstenaar en haar werk te vinden. De openingstijden zijn dinsdag tot en met vrijdag van 10.00-16.00 en zaterdag en zondag van 12.00-16.00 uur. Ook op de website van de kunstenaar vind u meer informatie.