Jazz in het museum. Zondag matinees in het Purmerends Museum

13 september 2021
Dit najaar start het Purmerends Museum met een muzikale serie onder de titel Jazz in het Museum. Gastheer Ruben Sloote, jazzliefhebber en organisator van muziekevenementen, nodigde verschillende musici uit om in het museum op te treden. De concerten zijn op zondag en duren ongeveer een uur.

Zondag 19 september Guido Scope kwartet, featuring Yolanda van Zoolingen

Het kwartet van gitarist Guido Scope zorgt met zangeres Yolanda van Zoolingen voor een swingende jazz matinee. Met Braziliaanse bossanova en groovy jazz standards uit het Great American Songbook repertoire. Gitaarvirtuoos Guido levert boeiend spel met zijn creatieve improvisaties en swingende begeleidingen, terwijl Yolanda met haar expressieve stemgeluid als geen ander het publiek weet te raken.

Zondag 24 oktober Gewijzigd concert: New Era Jazz Quartet
Zangeres Linda Molenkamp treedt samen met de bekende gitarist John-F Klaver op. Ze hebben elkaar ontmoet bij de fameuze jazzmasterclass van Vaduz Liechtenstein. Sindsdien musiceren ze samen met ritmesectie Robert-Jan van Schoonacker en Iris Sigtermans. Ze vertolken authentieke jazzstandards in eigen stijl maar vasthoudend aan de traditie. De sound en feel kan worden vergeleken met de legendarische Ella Fitzgerald en Joe Pass. Voor meer informatie over de eerste twee artiesten: https://www.johnklaver.nl/ en https://lindamolenkamp.nl/.
Voor dit concert is een geldige Corona QR code nodig.

Zondag 21 november Marcel Kapteijn & The Raindogs
Marcel Kapteijn & The Raindogs komen naar het Purmerends Museum om het publiek te verwennen met een mix van intieme songs en rauwe blues, intens gezongen vanuit de tenen. Kapteijn neemt met zijn unieke stem het publiek mee en laat ze ademloos luisteren naar zijn songs. Dit doet hij met The Raindogs: Sander Schuurman op gitaar en Nico Dobber op percussie. Samen vermaken ze het publiek met humor en theater. Geen optreden van Marcel Kapteijn & The Raindogs is hetzelfde.
Foto: Anneke Beumer
Voor dit concert is (vooralsnog) een geldige Corona QR code nodig.

Zondag 19 december Jan-Simon de Smit en Judith Komen
Muziek om bij weg te dromen. Dat speelt het op elkaar ingespeelde duo Jan-Simon en Judith Komen. Terwijl Judith je met haar stem meeneemt naar het verhaal in het lied, zorgt de muzikaliteit van pianist Jan-Simon voor een geheel eigen versie van bekende liedjes. De muziek die ze maken is vooral pop en jazzy, maar bovenal heerlijk om naar te luisteren.

Concerten Jazz in het Museum: zondag 19 september, 24 oktober, 21 november en 19 december Aanvang 14.30 uur, inloop vanaf 14.00 uur Entree € 12,50 per persoon, inclusief consumptie. Locatie Purmerends Museum, Kaasmarkt 20, Purmerend Aanmelden verplicht via info@purmerendsmuseum.nl o.v.v. de datum van het concert. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar!